Dutch Food Week

Restaurant voor één dag, met in de hoofdrol: piepers

Duurzaam eten, wat ligt er op jouw bord? Met dit thema in gedachten gingen we aan de slag voor de feestelijke afsluiting van de Dutch Food Week. We toverden de Stadskas in Almere om tot restaurant voor één dag, met in de hoofdrol: piepers. 

De Dutch Food Week is een jaarlijks terugkerend nationaal evenement over voedsel, voedselinnovatie en voedselproductie. Gemeente Almere gebruikt deze week om de rijkdom uit de provincie Flevoland te laten zien, en mensen te informeren over de groene en gezonde initiatieven in de stad. Zo’n 2.500 bezoekers maakten gedurende de week kennis met onderwerpen als foodwaste, gezond leven, plantaardige eiwitten en lokaal voedsel. 

Ter afsluiting van De Dutch Food Week organiseerden wij in opdracht van Floriade Expo 2022 B.V. het eerste Floriade Aanschuifdiner. We toverden de Stadskas om tot restaurant en verwelkomden zo’n 65 gasten voor een informatieve en smakelijke avond. 

Deze editie stond volledig in het teken van de aardappel. Naar schatting leveren Flevolandse boeren zo’n 13% van de totale globale productie van pootaardappelen. De lokale ‘Flevolandse’ pieper is een allemansvriend en heeft in iedere keuken weer een ander gezicht. We serveerden de lokaal geteelde aardappeltjes op 3 verschillende manieren. 

Het programma startte met een gesprek over gezond en duurzaam voedsel met o.a. Maxime Tevreden van Neighbours Kitchen en kookboekenschrijfster Nadia Zerouali. Daarna gingen biologische boeren Monique en Tom de strijd aan over wie de meeste aardappelrassen kende. De avond werd afgesloten met de uitreiking van drie Floriade Parade cheques van € 1.000 voor de meest originele initiatieven die Almere nóg groener en gezonder kunnen maken.

Naast de conceptontwikkeling, planning en uitvoering zorgden we voor de PR en content creation op de avond zelf.

Wij werken met impactmakers aan een betere wereld

We zetten graag mensen in beweging voor een mooiere toekomst. Dat doen we op hele uiteenlopende manieren: online, offline, kort en langdurig. Met strategie, tekst, beeld en de mouwen opgestroopt. Wil je praten over de mogelijkheden?

lees verder